Odpravili ste se na poslovno pot ali počitnice z letalom, ste na letališču in čakate, da se boste vkrcali. Letalo zamuja in na destinacijo prispete več kot tri ure po predvidenem času pristanka. Ali ste vedeli, da imate pravico zahtevati odškodnino?
Razlogi zamude
Odškodnina pripada potniku vedno, kadar je razlog zamude na strani letalskega prevoznika (ponovno tehnično preverjanje letala, ugotovljene napake pri vzdrževanju letala, ki jih je potrebno odpraviti, ipd.). Letalske družbe se izredno rade sklicujejo na tehnične napake, češ da gre za izredne razmere zaradi katerih jim ne bi bilo potrebno plačati odškodnine. Vendar pa slednje nastopijo le izjemoma, na primer skrite napake, sabotaže, teroristična dejanja.
Prijavite odškodnino z obrazcem
Potnik lahko svoje pravice uveljavlja na obrazcu EU za pritožbo, kamor potniki vpišejo vse relevantne podatke za rešitev zahtevka in je dostopen na spletu. Če letalski prevoznik plačilo odškodnine odkloni ali ne odgovori v roku 6 tednov, je možno plačilo doseči tudi po sodni poti.
Vsebina jedra
Kadar ima letalo zamudo v trajanju več kot 2 uri in so razlogi za zamudo na strani letalskega prevoznika, razen v izrednih primerih, ima vsak potnik pravico do odškodnine do višine 600 EUR, katera je odvisna od trajanja zamude, dolžine in destinacije leta.
Višina odškodnine
Kot potnik imate na voljo enostavno uveljavljanje odškodnine namenjeno kompenzaciji zaradi izgube vašega časa zaradi zamude letala. Višina odškodnine, ki Vam v primeru zamude letala pripada, je odvisna od trajanja zamude ter razdalje, ki jo preleti letalo. Določa se na naslednji način: